Pages

26 April 2009

wabak selesema khinzir H1N1

wabak baru dikenalpasti di Mexico baru2 ini iaitu wabak selesema khinzir H1N1. wabak ini melibatkan gabungan daripada burung,khinzir dan manusia... semua aktiviti kat Mexico dihentikan termasuklah persekolahan, aktiviti sukan. wabak semakin menular ke Amerika Syarikat,Kansas, New York.. buat masa sekarang ada 11 kes... 2 dimasukkan di hospital... untuk memastikan wabak ini tidak merebak ke MAlaysia, Menteri Kesihatan mengeluarkan kenyataan sesiapa yang pergi ke Mexico dari 7 April 2009 diminta melaporkan diri ke pejabat kesihatan untuk pengesahan kesihatan. pintu masuk negara pun dijaga dengan ketat dan rakyat MAlaysia yang ingin ke Mexico juga turut dimaklumkan tentang keadaan di Mexico..  

1 coretan ikhlas:

Ross Safina Hor said...

Dear all,

*MEXICO FLU, SWINE FLU, INFLUENZA - IT'S PANDEMIC!*

REMEMBER HISTORY : THE SPANISH FLU KILLED 40 MILLION PEOPLE!

ARE YOU PROTECTED? CAN WEARING JUST A FACE MASK WORKS?

IT ALL BOILS DOWN TO ONE THING … A WEAKENED IMMUNE SYSTEM IS VULNERABLE TO ATTACKS BY BACTERIA AND VIRUSES. NEIBAC-5 IS THE 5-IN-ONE SPRAY THAT WORKS.

NEIBAC-5 CAN STRENGTHEN YOUR IMMUNE SYSTEM TO WARD OFF ATTACKS FROM DISEASE-CAUSING BACTERIA AND VIRUSES.

NEIBAC™ has excellent action against the following viruses: Avian Infectious Bronchitis, Avian Smallpox, Avian Encephalomyelitis, Marek's Disease, Aphthous Fever, New Castle, *VESICULAR SWINE DISEASE, AFRICAN SWINE FEVER.*

MORE INFO AT:
www.NEIBAC.com

Best regards.
Michael - +6012 4839622
"Neibac-5: Don't leave home without it."

http://rosssafinahor.blogspot.com

Labels