Pages

03 July 2011

Oh JPJ... Oh Hujan..





Assalamualaikum blogger semua...
dan selamat tengahari....
lama dah tak post entri..
tak de cerita nak kongsi.. padahal tiap2 hari ade je aku wat 'ketupat' ngan adik2 sebelah kedai aku tu..
kali ni aku nak cerita la pasal 
Oh JPJ...
malam tadi balik keja .. ternampak la bape orang mat2 motor menentang arus.. ah sudah.. mesti ada 
roadblock kat depan..
so, aku maintain je lah bawak motor sambil mengontrol keayuan gitu..
hahaha.. ayu ke? ayu kot, sebab aku berbaju kurung biru malam tu...
nak dijadikan sampai je kat sekatan tu...
ade lah sorang JPJ ni suluh muka aku..
bila orang dah suluh maka akan tersilau lah mata aku..
oleh itu berlakulah tindakan refleks dari mulut aku 
'GILA KE SULUH MUKA ORANG?? SILAU LAH BODOH"
nasib depan aku kereta tu dah lepas... klu tak KOMPOM aku jatuh
so, dengan itu aku disuruh ketepi... bila je aku benti kat tepi
ada JPJ lain cakap,
"hah, akak jalan kak.."
dengan serta merta aku jerit 
"yahoooo"
hahahahah... bukan ape.. ic dan lesen aku ada kat bawah tempat duduk.. so, agak malas lah nak turun, nak bukak seat..
adoiii...
*moral disini : pakai baju kurung n sopan2 time g kerja..
motipologi : JPJ dan polis malam tadi hanya menahan orang yg bawak awek, (kira mat2 cam mat2 motor la)
ngan apek2 yg bawak motor cabuk yg tayarnye cam nak tanggal tu

oh HUJAN
hujan ni hujan yg turun dari langit oke.. bukan hujan yg turun naik pentas tu...
tu wat pe.. tak de dalam kamus dewan pon
pagi tadi g keje... cuaca cerah yg amat..
ntah bagaimana bila macam mana ntah,
tiba saja di Masjid Besar Batu Pahat, 
hujan selebat tidak di TRAFIK LITE OKE...
dan aku NAIK MOTOR... BUKAN MOTOR YG ADA BUMBUNG TU.
maka, aku kebasahan dan kelencunan... 
masa tu angka trafik baru mencecah 50saat lagi...
walaupun aku behenti di bustop utk pakai baju plastik..
disebabkan aku naik motor.. 
lantas aku disimbah oleh sang pembawa kereta dan lori yang lalu dari arah bertentangan
sangat basah oke..
masuk saja mall... ramai lagi yg lencun.. hahhaha
apa lagi.. makcik cleaner tu mengemop sepanjang jalan
yg aku lepasi....
tiba di tingkat satu.. letak beg semua.. apa lagi... shoping time..
pi beli tudung, tshirt dan seluar.. hadoiii... nasiblah baru gaji.. klu tak..
baju mana aku nak rembat...
maka, dengan itu, 
aku mengsms kakak ku... dan katanya... cerita kamu sangat kelakar..
ceh.. ape punya kakak lah... nasib make up aku tak cair... hahahahah

0 coretan ikhlas:

Labels