Pages

15 November 2010

Hantaran kawen???

hurm.. tadi aku chatting ar ngan kawan aku... nama dia Lan.. cite pasal hantaran.. so, sebenarnya hantaran kawen sampai cecah puluhan dan belasan ribu tu nak wat pe sebenarnya?? jual anak?? atau nak menunjuk??
hurm.. fenin2 pale aku mikio nye... bagi yang bekerjaya tinggi cam syeikh muzzafar, siti nur haliza, erra fazira, donal trump ke.. leh la bagi duit kawen puluh ribu... cam aku ni, golongan pertengahan je.. jadi hantaran tu biarlah yang berpatutan...
actually, aku tak nak susahkan bakal suami aku, lu hantaran tinggi.. adoiii.. bertahn aku tunggu dia nak masuk minang aku... silap2 beruban dah kepala ni.. hahahha
 
bila kawan2 aku tanye.. nanti kau kawen hantaran bape?? so aku cakaplah...minta RM7777.77... hai,, nape sikit sangat? belajar tinggi nape hantaran skit? so, dgn bangganye aku cakap la.. hantaran tinggi tak menjamin kebahagiaan... sebaik2 perempuan adalah perempuan yg rendah maharnya.. aku nak jadi wanita seperti tu.. tak mahu membebankan lelaki semata2 kerana duit hantaran...bagi hantaran tgi2 last2 cerai.. wat pe??? ye tak??? buat fitnah n buah mulut org je kan....act. hantaran RM7k.. tu belom campur ngan kenduri, ngan mak andam, pelamin, baju, rewang, tenda...barang2 hantaran, duit minyak g sana sini... semua tu aku rasa dah melebihi RM20k... tu baru satu pihak... campur dua pihak dah dekat 40k.. hah!!! kan banyak tu...dah kategori membazir u know? 
tapikan kalau tak buat kenduri, orang mengumpat..."anak org tu kena tangkap basah ke?? mcm2 tanggapan negatif diorang lempar... hurmm...
 diorang tak selidik dulu benda yg diorang nak kata tu.. ntah2 tak de duit ke, kena rompak ke, ape ke... buat dosa je kan??
orang kata.. nak buat sesuatu tu ikut kemampuan sendiri.. bak kata pepatah yang tak asing lagi.. "ukurlah baju dibadan sendiri".. semantik nya??? fikir2kan sendiri ya...
 
 
 
 

0 coretan ikhlas:

Labels