Pages

16 April 2011

risik + nak tawennn

9 April 2011 minggu lepas, aku telah selamat dirisik oleh keluarga mr. pakwe...
Alhamdulillah... semuanya berjalan dgn lancar...
tapi dlm by2 proses merisik, part aku ni rasanya tak de lagi org wat cam ni..
hah.. nak tau nape?? sbb aku ikut skali dgn rombongan pihak lelaki.. hahahaha
yela.. pihak lelaki kan dok kat N9, jadi utk megurangkan kos aku balik ke rumah nek bas,
jadi aku amik lah anisiatif menumpang dua kaki aku ni... hahah.. jimat kan??
pada mulanya, abah nak nikahkan aku skali masa tunang nnti, 
tapi bila dipikir2kan, agak kelam kabut jg nnti... yela, dlm masa 6 bulan, mana sempat nak setle kan semua benda... kan kan kan?
kad jemputan lagi.. banner perkahwinan lagi.. pelamin, baju pengantin, nak tempah cameraman, mak andam...
adoiii.. semuanya pakai duit.
almaklumlah, aku kan anak bongsu.. dalam adik beradik aku, belum lagi wat sanding2 ni,
aku yg terakhir, jadi kena lah penuhkan hajat adik beradik aku yg lain...
hantaran angka 7 semuanya dgn mas kawen rm22.50, tapi mas kawen nak ditukarkan kepada apa ye?
insya Allah pertunangan dirancang lepas raya haji/ ujung tahun ni.. 
sbb ape? mr pakwe amik cuti tahun sebulan... hhahahahha.. best3

aku pon memang tak sangka lak hubungan kami dipanjangkan sehingga ke hari ini dan insya Allah ke tahap yg lebih halal dari semua segi.. insya Allah..
klu nak dikira-kirakan.. aku jumpe dia baru je 4 kali, dan kali 5 terus masuk merisik... yelah..
kami kan PJJ ---> percintaan jarak jauh
2009-> 1kali je jumpe
2010-> 2kali jumpe
2011 --> 2 kali jumpe..
hah.. hah? mampu nak jadi cam aku ni???
jumpe family mr pakwe pon baru je 3 kali..
tapi itu semua adalah JODOH...

sering kali aku berpesan pada anak2 didik aku.. waktu sekolah, tak perlulah bagai nak rak bercinta, sbb kita dah ade jodoh kite sndiri..insya Allah..
asalkan kita berdoa pada Nya..
klu kita nak yg terbaik, kita mestilah jadi yg terbaik dulu..
dan alhamdulillah, semua janjiNya mmg benar..dan aku mengalaminya
buat ape kan bagai nak bercinta akhirnya kecewa..
pesan aku pada anak2 didik, jagalah maruah dan adab.. jgn lupa solat dan jgn lupa memohon apa saja yg kamu mahu padaNya, insya Allah, Allah itu maha mendengar semuanya..
 

0 coretan ikhlas:

Labels