Pages

19 January 2011

Saya sayang kamooo

ntah pebende nak merepek memalam ni eak..
bosannye...
hari ni my chenta hati bz..ade flying.. esok pon sama...
rutin dulu dah kembali spt sedia kala..
msj cume malam hari n chenta tido awal..
aku tak kesah pown.. asalkan masa dlm heli.. chenta selalu ingat kat aku...
he's so sweet... love him so muci muci muci.. heheh
sebut pasal keje chenta...
ade satu cite aku nak share ngan korang..
actually, dah byk kali aku cetori kat abah aku yg chenta hati aku ni
keje AIRFORCE,,,
nak dijadikan cerita, bukan men ceronok abah cite
kat sowang mak cik n pakcik yg dtg kat umah ni...
yg aku kawan ngan KERANI PETRONAS!!!..
aduii... aku yg dgr terus tergelak... kerani pon kerani la abah...
janji dia syg sama anak kamu.. heheh
last week, bukan men dia ngajuk kat aku.. last2 3 hari pastu.. kitorang
bebaik n msj cam biasa.. hehehe,,
rindu gak mamat chenta tu kat aku.. heheh.. suka akuuu taww

...sape je yang tak suka klu disayangi.. dirindui... bebunga hatii taw
cam bunga kembang pas hujan tu..
tapi bkn kategori bga thi ayam tau.. 
bunga kenanga tak pe.. wangi...heheh

tiap saat dan lepas solat aku doakan perhubungan kami..
begitu gak ngan chenta.. si baby ucuk sowang tuu..
hope chenta kat Sarawak tu, sntiasa sihat dan ditetapkan iman..
dijaga hati dan pandangannya utk setia dan jujur dlm hubungan
kami... Insya Allah..

*p/s: tips utk hubungan cinta jarak jauh ni
1. percaya dia
2. diri sendiri mau jujur
3. sentiasa beri peluang dia meluahkan rasa tak puas hati
4. jgn cpt melenting
5. sentiasa tolong menolong
6. jaga rahsia
7. sentiasa take care sama dia
8. cal sekali sekala (yg jenis jarang cal)
9. if nak g mana2/beli sesuatu.. mnta pendapat
10. mms gmbr wat dia hilang rindu
11. doa selepas solat tu penting
12. cinta kan dia selepas cintakan Allah, Rasul dan kedua org tua kita wlupun kita kata dia yg pertama dihati kite..

dan yg penting gak... sayangi dia dengan ikhlas. bkn sbb rupa paras.. tapi sayangi lah dia kerana agamanya.. kerana apabila kamu memilikinya kerana agama.. nescaya.. kecantikan... kekayaan dan keturunan yg baik.. semua akan kamu miliki.. malah kamu akan seolah2 memiliki seluruh isi dunia ini.. dan itu yg telah Allah swt firmankan kpd umat manusia..

to all my fwenn... wish u ol happy bce entri aku ni
to my love klu tebaca entri ni... ketahuilah chenta hati ku.. aku sayang kamu seperti adanya aku hari ini...
insya Allah kita akan membina masjid yg sering kita impikan... 
doaku sentiasa mengiringimu ke mana saja..
terima kasih sayang wat segala2nya..
pengorbanan.. kejujuran...
kepercayaan.. kesetiaan..
bukti kamu amat menyayangi diriku..
terima kasih sekali lagi chenta...

0 coretan ikhlas:

Labels