Pages

26 May 2011

Aku Jadi Peniaga Terhormat.. MAMPU???

baru hari ni dapat pos entri.. rindunya nak cite2 kat u ols..
ni nak stori la about pengalaman aku kerja..
ala.. baru je start semalam.. dah nak cite kan?
tak pe je.. boleh je kan.. asal aku tak kacau periuk nasi org.. 
so, nak dijadikan cite pendek @ cerpen, hahahah tetibe lak masuk alam komsas..
hmm.. kerja sambilan aku skrg ni lebih mudah berbanding masa aku praktikal dulu...
yela... masuk keje kul 11 pagi balik 10 malam.. just duduk, bersihkan kan kedai.. tunggu customer datang...
agak2 bosan.. g jejalan jap... hahahah...
bos pon baik.. siap bagi topup utk aku.. hahahaha...
kalau praktikal dulu, aku balik je mesti penat dah.. huhuhu..tido je... ni balik siap leh tgk tv ag.. heheheh
tapi dua2 kerjaya ni memang sangat berbeza taw..
kalau kat sekolah, aku leh je nak marah2..
tapi kat kedai.. NO WAY!! nak mamposss??? ade gak kena saman ngan pelanggan..
HAK PELANGGAN DIUTAMAKAN TAU!!
macam2 la
so, hm.. 1st day keje.. alhamdulillah dapat untung rm 300.. walaupun cam sikit je.. akak n suami (bos kedai ni) agak terkejut gak lah sbb keuntungan tak mcm biasa.. sbb kat sini mmg SLOW.. 
biasalah.. cam org dengki gitu la.. cian kan... tiap2 pagi aku sembur air yassin kat kedai ni.. hehehehe
alhamdulillah.. dah ok dah kedai ni.. pelanggan banyak masuk..
tapi beli kurang.. sbb mahal.. tapi berkualiti laa
so, jadilah aku ahli perniagaan terhormat walaupun ni bukan kedai aku.. hehehehe
ok lah beb.. nnti aku pos entri lagi ye.. ade customer... tata
 



0 coretan ikhlas:

Labels